9.00-9.15
|
Apertura / Opening / Inizio |
9.15-11.30
|
Traducción e Interpretación / Translation and interpreting
- Reconceptualizing Translators' Competences (Escarrá)
- Our Value as Professional Translators (Guiñazú)
- Artificial intelligence in the training of Translators and Interpreters (VRID 1981 - Veltri et al)
~Break~
- Translating, an act of interpreting (Narváez)
- The Schoolmaster and his Queen: lessons from Elizabeth I’s translations for our time (Libardi)
- The role of Short-Term Memory in Conference Interpreter training. Identification of obstacles and development of a specific teaching methodology. (VRID 1775 - Andrada et al)
Q&A
|
11.30-11.45 | ~Pausa / Break~ |
11.45-13.30
|
Enseñanza y Lingüística Aplicada / Applied Linguistics
- English as a medium of instruction in practice (Hillyard)
- Let’s escape the classroom to cater for our students’ needs! (Casalini, Alberio)
- Using Mistakes as a Springboard for Teaching English (Demarchi)
- Educational Drama to make language learning meaningful, memorable and motivating (Plou)
Q&A
|
13.30-14.30
|
Almuerzo / Lunch |
14.30-17.00
|
Literatura /Literature
- "All Great Neptune's Ocean". Shakespeare's Invention of Words (Rodriguez Van Dam)
- Two tales of retribution (Converso)
- A Past That Never Was and a Future That Never Will Be. Alternate History Science Fiction and World War II (Rodriguez)
~Pausa / Break~
- The Hunt in the Forest (Aparicio)
- Titus Andronicus: The Ultimate Predator Unleashed (Calderón)
- The Rape of Lucrece: Guilt, Power and Sacrifice (García)
(VRID 1880 - Aparicio et al.)
Q&A
|
17.30 - 18.15 | Entrega de premios del XVIII Concurso literario USAL en lengua inglesa. |
9.00-10.30
|
Italiano / Italiano
- L’ovvietà: tra la pragmatica e l’intonazione. Una riflessione contrastiva tra l’italiano e lo spagnolo. (Pandolfi) (VRID 1881 - Pandolfi et al.)
- Paesaggi linguistici italiani a Buenos Aires – Una proposta didattica per studenti di italiano LS adolescenti, giovani adulti e adulti (Capelli)
- La figura di Santa Lucia nella Commedia di Dante tra rappresentazioni cristiane e influenze arabo-persiane (Contini)
- "Il romanzo è servito. La gastronomia regionale nella letteratura italiana". (Alava, Campelo, Ventura)
- Desafíos en la traducción de historietas (Pasquali, Primucci, Gallo)
Q&A
|
10.30-10.45 | ~Pausa / pranzo~ |
10.45-11.45 |
Portugués / Portugues
- Mecanismos Coesivos em Português e Espanhol, ¿iguais, parecidos, diferentes? (Ure) (VRID 1882 - Albano et al.)
- Efeitos das intervenções didáticas na produção oral dos valores fonéticos da letra “X ”. (Foigel)
- Uso de formulário online como instrumento de avaliação para nivelamento em língua estrangeira para ingressantes da UCP. (Castillo Hernánez, Santoro)
Q&A
|
12.00-13.15
|
Lingüística / Linguistics
- Why learn about the latest trends in British English pronunciation? (Kunz)
- Stigma, prestige, and identity – case studies on the English of the North of England (Oblak, Pagliaro)
- The Secrets of Nonfinites (Policastro)
Q&A
|
13.15-14.30
|
Almuerzo / Lunch / Pranzo |
14.30-15.15 |
Escritura /Writing
- Peer-review activities: Transitioning from private to public writing (Colombo)
- Writing with a clear aim in mind (Parise)
Q&A
|
15.15-15.30 | ~Pausa / Break~ |
15.30-16.45
|
Lenguas, cultura e identidad
- Funciones ejecutivas involucradas en la lecto comprensión en lengua extranjera en la educación formal (Santo, Castillo Hernández)
- "Las ideologías lingüísticas acerca del inglés en los estudiantes de la Universidad
Nacional Arturo Jauretche" (Mórtola, Montserrat)
- Un esbozo de diccionario de verbos en español desde la perspectiva de la Estructura Argumental. Una reflexión general sobre la naturaleza sintáctica, léxica y semántica de los verbos. (VRID 1619 - Albano et al)
- "The Irish and the Beast" Asimilacióny disimilacióndel Irlandoporteño a fines del sigloXX (Kodnia) (VRID 1620 - Ortiz et al.)
Q&A
|
16.45 |
Cierre /Closing / Chiuzura
- Presentación del número 5 de la revista IDEAS.
- Sorteos
- Conclusiones
|